Välj område
Kontakta mig

BloggareNinas rader

Andra träningen

I förmiddags var det dags för vår andra träning för Kristian von Krusenstierna! Vi fortsatte jobba på lösgjordheten, ställningen i nacken med rak hals och jämnt påskjut från bakbenen. I slutet red vi igenom hela U25 GP programmet som vi ska starta på lördag, det kändes bra. Kristian är verkligen duktig på att se små detaljer i lösgjordheten som vi behöver förbättra. Han är duktig på att förklara och väldigt engagerad i träningen, fullt fokus hela tiden vilket jag gillar! Jag får jobba mycket på min hand och mina armar. Jag går ibland med för mycket framåt i handen och lättar liksom av från armbågen och fram, vilket resulterar i att Dorano blir lite lång och rak. Kristian är på mig att hålla kvar armbågen bak vid kroppen och mer jobba på att mjukna i handen och fingrarna. Jag ska kunna ta och lätta i fingrarna utan att hela armen rör sig. Det här känner jag själv att jag behöver träna på, så det är väldigt nyttigt att Kristian är på mig om detta.

Det genomgående är också att få igenom innersidan lite till, speciellt i vänster. Till exempel i passagen så får jag inte ta höger-vänster för att runda till Dorano utan ställa igenom innersidan och hålla kvar med mjuk hand tills Dorano ger efter och då mjuknar jag i fingrarna. När jag mjuknar får han inte räta ut sig utan behålla ställningen och vara rund för min skänkel. När vi jobbade på det här idag blev Dorano så sjukt fin i passagen!!! Jag kände hur hela hand rygg kom upp och han blev rund på ett annat sätt i hela kroppen. Kristian har också varit på mig att inte sitta för tungt och för mycket tillbaka i sadeln i passagen och piaffen, då trycker jag ner ryggen istället för att låta den komma upp under sadeln. Anledningen att jag gör det för att hålla honom framför mig och uppförsbacken, men det kändes mycket bättre när jag lättade av lite i sätet i piaffen och passagen. Små detaljer som gör stor skillnad!

När jag kom hem från stallet tog jag en dusch, åt lunch, la in två tvättar i tvättstugan och sedan blev jag såååå trött. Jag vet inte om det var den varma duschen, maten, träningspasset i förmiddags eller en kombination av allt men jag blev helt slut. Nu börjar energin komma tillbaka men det är så jobbigt när tröttheten slår till sådär. Någon annan som upplever det sådär precis efter lunch? Hur gör man för att ta sig ur det??? Kaffe? Haha.

Älskar den här bilden på oss ❤

7 kommentarer

7 reaktion på “Andra träningen

  1. Nilla skriver:

    Jättefin bild på er! Ja, det där känns onekligen igen, brukar stävja med en powernap och/eller kaffe!

  2. Charlotte skriver:

    Haha kan nog känna igen mig med tröttheten. Fast anledningen för min del är en liten på sju månader som håller en vaken på nätterna. Men det är hemskt när väl tröttheten slår till så. Oavsett anledning. Jag tror det är viktigt att lyssna på kroppen i de lägena och vila en stund. Man kan ju ha tagit ut sig både mentalt och fysiskt när man bara tycker man kört på som vanligt men i själva verket tagit ut sig mer än man tror. Och du kanske är taggad inför helgen och blir trött av det med? Mycket att tänka på liksom? 😊

  3. Helen skriver:

    Såna här ingående träningsinlägg är jättekul att läsa! 🙂

    Jag har också alltid fått matkoma delux efter lunch, men har nu tagit bort kolhydrater och rött kött och märker stor skillnad.

  4. Josefin skriver:

    Titta igenom kosten så du har både långsama och snabba kolhydrater (im a sucker för snabba så totaldeckar varje em 😂)

  5. Anna skriver:

    Hej Nina, vad har du för bridong? Tack för en superblogg!

  6. Maria skriver:

    Förstår precis vad du känner. Matkoma!!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Annons